fredag den 3. februar 2012

Oscar undren del 1

Årets filmbegivenhed!

Hvert år sidder jeg troligt og ser Oscar show, og elsker al det der hører til, selve showet, priserne, vinderne og ikke mindst kjolerne - man er jo pige, ikke?

I år bliver ikke anderledes, jeg skal helt sikkert se det, men det bliver ikke med samme entusiasme og engagement jeg ellers hat lagt for dagen - hvorfor spørger I? (altså mine højtskattede 3 læsere ;D) Fordi jeg er skuffet - skuffet kan slet ikke dække det jeg har tænkt over Oscar komiteen dette år!

Mange af de foregående år, har jeg ikke haft set særlig mange af de nominerede film, så har bare synes det var spændende og heppet på den ene film jeg havde set! I år har jeg en stærk mening, jeg har set utrolig mange gode film (og desværre også en del mindre gode) i året 2011, og derfor vækker nomineringerne i år undren!

Jeg vil starte med Årets Bedste Film:

  • The Artist
  • The Descendants
  • Extremely Loud & Incredibly close
  • The Help
  • Hugo
  • Midnight in Paris
  • Moneyball
  • The Tree of Life
  • Warhorse
I og for sig, er det jo nogle gode film, specielt The Artist, det er den jeg hepper på, men der jeg protesterer er at man overser nogle grænseløst fantastiske film, til fordel for nogle mindre gode... Der er 3 film som jeg helt bestemt mener hører til ovenstående liste:

Drive
Shame
We need to talk about Kevin

Jeg undrer mig vildt meget over hvad Midnight in Paris laver på listen? Ja jeg synes det var en god film, men til en Oscar? Næppe. Og Warhorse? En film om krig og heste - tjaa hver sin smag!

Der er jo ingen af de nominerede film der er kontroversieller på nogen måder, det er gode gedigne film, og en del af dem store Hollywood produktioner, så det bekymrer mig lidt, at film som ønsker at efterlade folk med tanker og gåsehud på kroppen ikke skal hædres? For de tre film jeg nævner, de udforsker menneskets skyggesider, og viser det grimme - de sætter tanker igang og kommer ind under huden, DET synes jeg er prisværdigt!

En gang før har jeg haft lignende tanker, det var da Brokeback Mountain tabte til Crash - buuuuhhhhh blev der råbt i min stue!

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar