søndag den 5. februar 2012

Jeg glæder mig til...

Eventyrfilm!

Jeg har en svaghed for Eventyr/Fantasy film, men de her jeg glæder mig til, er rentdyrkede eventyrfilm.
Som barn læste jeg alle slags eventyr, og jeg har også en stor samling eventyrbøger som jeg nyder at læse fra tid til anden, så at se mine eventyr komme til live, det er en fryd :)


Den ene af af de to "Snehvide" film der få premiere i 2012
Dansk Premiere d. 12. april 2012

"Lille Spejl på væggen der" hedder oversættelsen til Tarsem Singh's version af Snehvide. Jeg har set traileren, og den er visuelt smuk, og som med posteren fyldt med smukke og klare farver.

Singh er også kendt for sin meget overvældende cinematistikse stil, og med denne her ingen undtagelse, den afviger dog fra de andre film han har instrueret, ved at være lidt mindre dyster.

Om den kommer til at lægge i skarp konkurrence med den anden Snehvide film, har jeg mine tvivl, for de er meget forskellige i udtryk og har hver deres twist i den klassiske fortælling om Snehvide, en ting er sikkert - jeg skal se dem begge!



Kristen Stewart spiller Snehvide, i denne lidt mere dystre version.
Dansk Premiere d. 7. juni 2012

Jeg elsker Kristen Stewart og jeg elsker Snehvide, så det er jo et must see for mig! Og nej, det er ikke fordi Stewart er personificationen af Bella Swann at jeg "elsker" hende, men det, at hun rent faktisk er en utrolig alsidig skuespillerinde, som har et langt cv bag sig, taget hendes alder i betragtning, og hvis man næstuderer hendes karriere, så finder man ud af hvor mange nuancerede roller Stewart har spillet!

Når det er på plads, så kan jeg ikke lade være med at glæde mig til denne film, det er mit indre barn der altid vil ind og se de her film - og hende skal der altså også være plads til!

Den sidste film, er en mange har ventet længe på, specielt fordi jeg aldrig får tygget mig igennem bogen, lige meget hvor meget jeg prøver.


Hvem glæder sig ikke til den her? Har set trailer for den, og mit hjerte fryder sig!
Verdenspremiere d. 12.12.12 (fikst ikke?)



"Hobitten" - need I say more? Nej vel?

- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar