søndag den 26. februar 2012

The Iron Lady

Meryl Streep som Jernladyen

Den ægte Jernlady

Denne film så jeg i Århus, da jeg var til filmtræs, og lige da jeg kom ud, synes jeg faktisk den var ret god, men efter at have tygget lidt på den, er der elementer i den som jeg ikke bryder mig om - overhovedet!

Og det er desværre noget der fylder en del i filmen, nemlig Margaret Thatchers demens på hendes gamle dage!
Skabelonen er den gode gamle "vi ser tilbage på vores liv" en af slagsen - og det er også en fin skabelon at følge, men i denne synes jeg at "nutids" sekvenserne er for hyppige - nu ikke for at lyde alt for hård, men jeg satte mig ikke ind i mørket for at se en film om en senil gammel dame, men mere for at se og lære om Thatchers politiske karriere og det hun måtte kæmpe imod og for dengang!

De dele som viser hendes stålsatte beslutninger i forhold til hendes karriere er rigtig godt, og tryllebandt mig, og Streep som Thatcher er virkelig overbevisende!

Havde jeg lyst til at se den igen? Egentlig ikke, og det er ret ærgeligt, for den kunne have været SÅ meget bedre, end den egentligt er!

- Maj :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar