tirsdag den 13. marts 2012

Immortals

Puha, jeg er glad for jeg ikke tog ind og så den her i biffen...
 
Jeg er stor fan af den græske mytologi og da jeg var barn læste jeg simpelthen alle de bøger jeg kunne omkring de mægtige guder, titaner og helte! Jeg slugte det råt, hvilket giver god mening, da jeg også altid har elsket eventyr, og man kan jo godt sige det er i samme genre!
 
Men der er bare det, at der så meget at tage fat i, i den græske mytologi og med nutidens teknologi kan man lave virkelig flotte film der kunne betage, men helt ærligt, så synes jeg sq det er ret skuffende det der er blevet spyttet ud, som har omhandlet den græske mytologi!
 
Der var i sin tid "Troy", som jo var en fin film, men der manglede det magiske aspekt, den blev lidt for meget en krigsfilm - for i Illiaden og Odyssen spiller guderne jo en kæmpe rolle!
 
Så er der andre mere eller mindre underlødige film som "Clash of The Titans", og snart kommer der en 2'er til den, hvorfor? Jeg har absolut ingen anelse, der burde være en lov om, at dårlige film må ikke generere sequels!
 
Sidste skud på stammen af dårlige græsk mytologi film er "Immortals" - Tarsem Singh har da lavet en visuelt flot film, og spækket med smukke skuespillere, men det er bare som om det ikke helt er godt nok!
Skuespillet er på alle måder middelmådigt, jeg var meget lidt imponeret, der var simpelthen så megen unødvendig vold med i, ja jeg forstår godt at man vil vise hvor babariske de var "dengang" for myterne skorter heller ikke på vold, men derfor behøver de ikke være så eksplicitte, hvis du spørger mig, derudover har de taget en lige lovlig løs tilgengang til myten omkring Theseus og Minotaueren og det huer mig på ingen måde heller! Hvor ville jeg ønske, at de for en gang skyld kunne lave en film, som var tro mod de gamle myter og ikke bare en fortolkning!
 
Det var Manden der havde insisteret på at se den, og da den (endelig) var slut, kiggede han mig dybt i øjnene og sagde: "undskyld"
 
- Maj :D

4 kommentarer:

  1. Du fortjener dælme også en undskyldning, når du har set den film igennem for hans skyld! Så godt han gav den :) Jeg har heldigvis ikke set den selv, og skal godt nok heller ikke..

    Men jeg så en smule af den nye Conan, fordi manden gerne ville se den. Jeg gik efter en halv time, og ikke lang tid efter slukkede han også!

    Hollywood laver bare for mange crappy action film!

    SvarSlet
    Svar
    1. Olivia - den er på ingen måde tiden værd! Puha... Og det værste er, at jeg også har set den nye Conan - i biografen! Ja den er god nok!!! Føj for en led film, dårligt skuespil, dårlig handling og al for megen unødvendig vold :S

      - Maj :D

      Slet
    2. Puha, biografen simpelthen?! Men du fik den vel også gratis, ikke? Men stadig øv at bruge tid på den!

      Slet
    3. Jo, jeg så den ganske gratis, men jeg skulle stadig betale for Mandens billet :S Så helt gratis var den desværre ikke - og ja, jeg betalte også med min tid ;)

      - Maj :D

      Slet