lørdag den 24. marts 2012

Filmfavoritter: Drama

"John Coffey, like the drink just not spelled the same"

Hvem blev ikke rørt da de så denne film, den stakkels misforståede kæmpe, der viste sig at være et af guds mirakler - helt sikkert en af de bedste King filmatiseringer!

"His first night in the joint, Andy Dufresne cost me two packs of cigarettes.
 He never made a sound."

Speaking of Mr. King, så er ovenstående intet mindre end fremragende! Jeg kan ikke tælle hvor mange gange jeg har set den film, og jeg synes den er lige god og måske endda bedre for hver gang den ses!

"Frankly my dear I don't give a damn!"

Det er virkelig en film fra en forsvunden era, hvor mænd var mænd og kvinder virkelig havde stor kjoler på ;) Selvom den er lang. så kan jeg aldrig få nok, jeg elsker Scarlett, hun er forkælet og urimelig, men også ekstrem kærlig over for de mennesker hun elsker og har en styrke uden lige! My kind of heroine!


"Captain, My Captain"

Den her film har jeg ikke set i mange år, men da jeg var teenager elskede jeg den højt, og nogle gange så jeg den flere gange om dagen! Tror jeg skal have fundet den og set den, se om jeg stadig finder den lige så fantastisk som for 15 år siden :)


"Jack Nasty"

Jeg elsker en god kærlighedshistorie, og somme tider elsker jeg den endnu mere, hvis den er tragisk... Og denne fremragende film opfyldte alle mine kriterier, og jeg har intet dårligt at sige om den, den er så smuk at det er hjerteskærende ligesom deres kærlighed - slutscenen med de to skjorter, får mine øjne til at løbe i vand, HVER gang!

"Deus Ex Machina"

Donnie Darko fanldt jeg over, da jeg var i min "I love Jake Gyllenhaal" fase (som jeg ikke helt er ude af...). Det er en sær film, og jeg tror ikke at den er til enhver smag, men hvis man er til sci-fi og ikke lader sig slå ud af "tidsrejse" temaer, så vil man nyde denne med rette!
- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar