fredag den 23. marts 2012

Filmfavoritter: Musicals

Jeg elsker musicals, så her kommer et udpluk af mine favoritter:

Jeg er en sucker for musicals, og har det vildeste girl cush på Nicole Kidman, synes
hun er SÅ smuk!

Der er ikke noget ved Moulin Rouge jeg IKKE elsker: Farverne, kostumerne, musikken, de nyfortolkede sange, skuespillerne, kærligheden og ikke mindst tragedien - Suk! Der er ikke mere at sige, udover jeg føler en trang til at se den igen ;)

Åhhh Sandy!

Et moderne eventyr, som sidenhen er blevet gentaget mange gange på lærredet: Den grimme ælling der bliver til en svane og får sit hjertes udkårne! Kliché eller ej, jeg er en sucker for Grease!


Sød og boblende musical om raceseperation!

Jeg har set denne film SÅ mange gange, og den er simpelthen en man bliver SÅ glad i låget af! Jeg har også set den originale (som ikke var en musical) instrueret af John Waters og som have Ricki Lake i hovedrollen, den var en anelse mere dyster end denne version, men stadig seværdig, da den tager nogle relevante problemstillinger op.
Og bonus at se John Travolta som overvægtig kvinde - dansende og syngende!

En klassiker som alle bør se...

Hvis du ikke har set den, så gør det! Og den er jo baseret på en ægte historie om en syngene familie.


En syngende Gerard Butler...

The Phantom of the Opera er kun med på listen fordi jeg virkelig elsker musikken, selve filmen var jeg egentlig lidt skuffet over - sangene til gengæld, kan jeg høre om og om igen!


- Maj :D

1 kommentar:

  1. Til gengæld er Phantom... helt fantastisk i 3D (altså i teatret :-D). Moulin Rouge er også blandt mine yndlingsfilm, og jeg er ellers ikke så meget til romantiske film, men MR er jo et visuelt eldorado, så man bliver blæst omkuld :-)

    SvarSlet