torsdag den 15. marts 2012

The Ides of March

Jeg er forelsket i denne poster - den er på alle mulige måder genial!

Jeg så denne poster første gang sidste år, da jeg var i Miami og jeg synes den så vildt spændende ud, specielt fordi jeg så den alle mulige steder. Da jeg kom tilbage til DK glemte jeg alt om den, lige indtil jeg skulle skrive eksamensopgave - for der var det sørme denne film jeg fik æren af at se, længe før den overhovedet fik premiere!

I ”The Ides of March” møder man den unge og idealistiske, men ambitiøse, Stephen Meyers (Ryan Gosling). Han hvirvles ind i et machiavellisk drama i forbindelse med sit arbejde som junior kampagne manager for præsidentkandidaten Mike Morris (George Clooney), guvernør for Pennsylvania.

Intet er som det ser ud til, og langsomt afsløres en benhård verden i det politiske miljø, fyldt med forræderi og intriger, hvor skandalerne ulmer lige under overflade. Snart befinder Stephen Meyers sig som en vigtig brik I et skakspil, hvor han er tvungent til at foretage nogle svære valg – med fatale følger.

Det er en seriøs god film, og nu har jeg lige set George Clooeny som hanrej i The Descendants, og så sætter man virkelig pris på hans skuespiltalent, han er super overbevisende som præsidentkandidat som gerne vil være idealistisk, men som så mange politikere har gjort i sin tid, og fremtidigt vil blive ved med, ender han i noget gris!


Ryan Goslings talent har jeg aldrig tvivlet, han er en kamæleon (ha ha ha - pun intended!) og jeg er ikke i tvivl om at han kan spille ALT overbevisende, so far har han...!


I skal se denne film, fordi den er virkelig god, og se om I ikke kan se bort fra den tåbelige danske titel "Kamæleonen" SF film har påduttet den, og hvis I vil vide mere om titlen kan I læse mere om det HER.


Filmen har premiere i dag, så skynd jer afsted!


- Maj :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar